وسايل نقليه اين روزها بدون سرنشين اهميت زيادي پيدا كرده اند. اطلاعات و تكنيك هاي دقيق پهپاد در شهرهاي هوشمند و مدرن ارائه شده است. در زندگي روزمره ، همه فرصت ها و چالش هايي كه براي انسان ها پيش خواهد آمد نيز بيشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. دسته وسيعي از تكنيك ها در زمينه هاي مختلف مانند نظارت بر محيط و شرايط آب و هوا ، حل مسائل مربوط به ترافيك و توسعه شهرهاي هوشمند و مدرن وجود دارد.
پهپادها در حال تبديل شدن به يكي از جالب ترين مناطق براي تحقيق هستند. اطلاعات از دوربين هاي نظارتي و حسگرهايي كه بخشي از شهرهاي هوشمند هستند كه از شبكه تلفن همراه استفاده مي كنند ، جمع آوري مي شود. انرژي و هزينه تا حدودي كاهش مي يابد. اين كار همچنين پلتفرمي از اينترنت اشيا را ارائه مي دهد كه اطلاعات و اجراي شهرهاي مختلف هوشمند مانند پهپادهاي هوشمند ، برنامه هاي كاربردي انرژي ضروري و دستگاه هاي هوشمند آينده را كه با خواسته هاي مشتريان رشد كرده و كار مي كند ، ارائه مي دهد.
سيستم حمل و نقل سريع و مطمئن اولين نياز براي هر شهر هوشمند است. سيستم حمل و نقل هوشمند جزء اصلي هر شهر هوشمند است. مرحله بعدي براي وسايل نقليه متصل و خودران م aثر است. در اينجا ، ما فرصت ها و چالش هاي پهپاد سمپاش را در شهرها ، كه داراي طيف وسيعي از تكنيك ها و پياده سازي در دنياي واقعي هستند ، به تفصيل شرح مي دهيم. حريم خصوصي ، ايمني ، و فرصت هاي مختلف نگراني هاي اصلي هستند كه در اين مقاله بيشتر مورد بحث قرار مي گيرد.
RISCuer: يك تخت آزمايش جستجو و نجات چند پهپادي قابل اعتماد
هواپيماهاي بدون سرنشين (پهپادها) در زمينه هاي مختلف مورد علاقه هم دانشگاهي و هم صنعت ، كاربرد عظيمي پيدا مي كنند. از اين رو ، اشتياق فزاينده اي از سوي دانشمندان و مهندسان وجود دارد تا توانايي هاي عملكردي و عملكردي اين روبات ها را به حداكثر برسانند. بسياري از اين تلاش ها منجر به پيشرفت هاي چشمگيري در طراحي قاب هواپيما ، كنترل پرواز ، سيستم هاي محركه قابل اعتماد و مديريت كارآمد توان براي هواپيماهاي بدون سرنشين شده است.
پهپادها به عنوان يك آزمايشگاه ايده آل براي برخي از الگوريتم هاي كنترل چند عامل اخيراً پيشنهاد شده ( محمدي و همكاران ، 2020 ؛ فياز و باراس ، 2019 ؛ عبدالقادر و همكاران ، 2017 ) ، و نشان داده شده است كه تأثير عمده اي بر بسياري از صنايع سنتي دارد. خوب. به عنوان مثال مي توان به كشاورزي ( Grenzdörffer، 2008 ؛ Zhang and Kovacs، 2012 ) ، نظارت بر زيرساخت ها ( Adams and Friedland، 2011 ؛ Ro et al.، 2007 ) ، بازرسي خدمات عمومي ( Agha-محمدي و همكاران ، 2014 ) ، و نقشه برداري زمين و ساخت و ساز ( d'Oleire Oltmanns و همكاران ، 2012 ). بنابراين ، اهميت پهپادها در عصر صنعتي مدرن را نمي توان مبالغه كرد.
عليرغم اين ادبيات موجود در منطقه ، كاملاً قابل توجه است كه اكثر پياده سازي هاي موجود در سيستم هاي چند قطعات پهپاد در محيط هاي داخلي انجام مي شود ، يعني در صورت موقعيت يابي كامل و مكان يابي دقيق ، شرايط بهينه نور و شرايط قوي زيرساخت هاي ارتباطي با اين حال ، پياده سازي سيستم چند پهپادي به دليل عوامل بيروني متعدد و اختلالات محيطي ، در خارج از خانه چالش برانگيزتر است.
بنابراين ، در اين فصل ، ما بر پياده سازي و ادغام يك سيستم چند UAV تمركز مي كنيم ( شكل 14.1 را ببينيد ) ، كه براي تكميل يك كار پيچيده به صورت مشاركتي و مستقل در يك محيط بيروني طراحي شده است. براي مطالعه موردي ما ، ما با چالش جستجو و نجات چند پهپادي در فضاي باز و حمل و نقل هوايي خودمختار مقابله مي كنيم. يكي ديگر از محدوديت هايي كه مانع عملكرد خودكار پهپادها در خارج از منزل مي شود ، نياز به محاسبه روي كشتي است ، زيرا محدوديت قدرت و بار در پهپادها وجود دارد.
در اكثر ادبيات موجود ، محاسبه به صورت خارج از صفحه انجام مي شود ، كه براي آزمايش هاي داخلي آزمايشگاهي قابل قبول است ، اما براي برنامه هاي واقع بينانه در خارج از منزل كه درجه كامل يا قابل ملاحظه اي از خودمختاري مورد نظر است ، الزامات محاسبه پردازنده بايد برآورده شود. از اين رو ، در طول اين فصل ، ما فقط به استراتژي هايي مي پردازيم كه توانايي كنترل و محاسبه كامل پهپادهاي درگير را پذيرفته است